Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
    Početna   Kalorične užine krive za gojaznost

  VESTI

 
Kalorične užine krive za gojaznost
 
19.04.2010 - b92.net
 
 Gojaznost kod dece nastavlja da se širi kako u Sjedinjenim Državama, tako i u drugim delovima sveta, pri čemu je nova studija ustanovila da je vodeći uzročnik toga preterano konzumiranje užina i grickalica, prenosi Glas Amerike.

                                                                         

U jednoj novoj studiji navodi se da neka gojazna deca već sa tri godine imaju rane upozoravajuće znake srčanih oboljenja, a druge studije pokazale su da gojazna deca imaju više šanse da ostanu gojazna i kada odrastu.

Studija je takođe ustanovila da američka deca jedu prosečno tri užine dnevno, uz tri regularna obroka i da na te užine odlazi skoro trećina njihovih dnevnih kalorija.

Istraživači Univerziteta Severne Karoline u Čepel Hilu pratili su navike u ishrani američke dece tokom više od 30 godina.

Oni su proučavali podatke 31.000 dece između dve i 18 godina i ustanovili su da slatkiši i zaslađeni napici ostaju glavni izvor kalorija od užina, a odmah za njima su slane grickalice i slatkiši.

Na nedavnom predavanju o dečijoj gojaznosti, vodeći zdravstveni savetnik američke Vlade, Redžina Bendžamin, izjavila je pred zakonodavcima da administracija predsednika Obame radi na tome da zdravu ishranu učini pristupačnijom.

Podaci pokazuju da se broj slučajeva dečije gojaznosti utrostručio tokom poslednjih triedeset godina, a da bi se takav trend preokrenuo stručnjaci se slažu da bi mašine za hranu u školama trebalo da ponude zdravu hranu.

Prva dama SAD Mišel Obama pokrenula je program za motivisanje školske dece da jedu zdravu hranu i da vežbaju, a administracija je objavila da je obezbedila 400 miliona dolara federalne pomoći za otvaranje više prodavnica sa svežim proizvodima u siromašnijim zajednicama.

Federalna vlada ohrabruje škole da omoguće više vremena da bi deca mogla da učestvuju u fizičkim aktivnostima, a u skladu s tim Redžina Bendžamin kaže da je preporučeno da deca dobiju 150 minuta vežbanja nedeljno u osnovnim školama i 225 minuta u starijim razredima.

Centri za kontrolu i prevenciju bolesti takođe pozivaju na povećanje poreza na zaslađene napitke i brzu hranu, ograničavanje broja restorana brze hrane u okolini škola i zabranu reklamiranja loše hrane namenjene deci.   

 
 

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži

 
   Adresar
    Izdvajamo     Pomoć   PageRank Checking Icon
 
  Vrtići
  Igraonice
  Školice
  Bebisiting agencije
  Prodavnice i butici
  Pedijatrijske ordinacije
   Vesti - Početna
  Roditeljstvo
  Zdravlje
  Pitajte doktora
  Ishrana
  Vodič - kulturna dešavanja
  Dečiji horoskop
  Vodič za dečiju štednju
   MARKETING
  Kontakt

Napomena: sve informacije i saveti na Vrticiportal.com služe isključivo u informativno-edukativne svrhe. Sadržaj web portala u odredjenim rubrikama koje se bave zdravljem dece, ne  može zameniti odlazak Vašem pedijatru i nije zamena za lekarske preglede i dijagnoze.

 

Copyright © 2009 - 2011 Vrticiportal.com - Sva prava zadržana

 
  Kopiranje, umnožavanje ili prenošenje tekstova, moguće je samo uz pismenu saglasnost redakcije sajta vrticiportal.com.
             

NAJBOLJI RUKOMET DOLAZI ODAVDE
KLINFO.hr - prvi info  vodič za klince i roditelje
Muzička centrala -  online muzički magazin